Zaměstnavatel usilující o snížení stresu na svém pracovišti může zvolit dvě cesty: snažit se získat kontrolu nad situací úpravou pracovního prostředí nebo přímo pomáhat zaměstnancům vypořádat se se stresem.
Úprava pracovního prostředí
- Propojte pracovní náplň se schopnostmi jednotlivých zaměstnanců a dostupnými nástroji a zdroji.
- Vytvořte pracovní rozvrhy, které umožní zaměstnancům lépe vyrovnat pracovní život se soukromým.
- Umožněte více společenských interakcí na pracovišti.
- Udržujte informovanost zaměstnanců.
- Zapojte zaměstnance do rozhodování a stanovování cílů.
- Jasně definujte role a odpovědnosti zaměstnanců.
- Navrhujte pracovní pozice z pohledu zaměstnance.
Pomoc se stresem
- Vyzývejte zaměstnance k tomu, aby sami měnili svá pracoviště podle svých představ.
- Pomáhejte zaměstnancům interpretovat změny.
- Učte základním postupům řízení stresu a technikám přežití.
-kk-