Od října začne platit v USA novela zákoníku práce, která mimo jiné upravuje řešení sporů na pracovišti. Pokud bude schválena, začne od října 2004 pro zaměstnavatele a zaměstnance platit povinnost postupovat při řešení pracovních sporů třífázovým způsobem. Zákon se tak snaží zaměstnancům i zaměstnavatelům poskytnout možnost vyřešit spor ještě předtím, než je na rozumnou dohodu pozdě:
* Problém musí být zdokumentován písemně a jedna kopie musí být doručena druhé straně.
* Obě strany se musí sejít a problém prodiskutovat a
* Musí být stanoveny případné opravné prostředky.
Pro zaměstnance to znamená, že nyní nebudou moci podávat stížnosti přímo k soudu, dokud se problém předem nepokusili vyřešit se svým nadřízeným. Zaměstnavatelé, kteří problém se zaměstnanci odmítnou bez udání důvodu řešit, tak riskují, že od října 2004 budou muset řešit problém před soudem.
Zdroj: HRM Guide - informace pro manažery HR