Stres na pracovišti nemusí být vždy špatný. Příliš mnoho stresu však vede k fyzickým i psychickým problémům, které se podepisují na pracovní produktivitě i osobním životě zaměstnanců.
Nejčastější příčiny stresu na pracovišti zahrnují přepracovanost, příliš práce za málo peněz, konflikty s kolegy nebo zákazníky, vysokou odpovědnost a nereálné požadavky nadřízených. Jakmile začnou překračovat únosnou mez, stávají se chronickými a dlouhodobými a začínají škodit. Zaměstnavatelé tomu mohou zabránit, když zlepší komunikaci a sdílení informací týkajících se pracovní náplně zaměstnanců a budoucnosti firmy.
Odborníci doporučují stanovovat reálné cíle a priority, podporovat zaměstnance, aby se stali součástí procesu. Získají tak pocit vlastnictví, což podporuje odpovědnost. Důležité je také podporovat zdravý životní styl v práci i v soukromí. Zaměstnanci by si měli pravidelně vybírat dovolenou, aby se dostali ze stresujícího prostředí.
Chcete-li správně řídit stres na vašem pracovišti, držte se propagace následujících opatření:
- správného stravování a cvičení,
- kognitivních technik, jako je pozitivní myšlení,
- asertivity a větší kontroly nad individuálním životním stylem,
- zlepšování dovedností pro plánování času,
- budování podpůrné sítě kontaktů,
- nezneužívání alkoholu a drog,
- udržování zdravého smyslu pro humor.
-kk-