Žebříčkům nejoblíbenějších a nejúspěšnějších firem světa dominují společnosti, které si uvědomily, jak důležité to je a našli svou cestu k získání nejlepších talentů. Článek na serveru ere.net upozornil na deset chyb řízení talentů, které vám cestu mezi nejlepší společnosti spolehlivě překazí.
1. Neschopnost preferovat nejlepší hráče
Pokud již náboroví manažeři vybírají namísto uchazečů, kteří budou ve svých rolích výjimeční, jen takové uchazeče, kteří danou práci zvládnou, vedou své firmy ke stále větší průměrnosti. Vaším cílem by mělo být obsazování nejlepších talentů do všech pozic.
2. Plat pod hranicí tržní hodnoty talentu
Nabídkou nižšího příjmu, než činí hodnota talentu na trhu, získáte pouze průměrné či podprůměrné pracovníky. Proto je třeba jasně vědět, jaká finanční odměna vám dokáže získat nejlepší možné talenty, a udržet si tak konkurenceschopnost.
3. Dlouhý a náročný proces náboru
Smyslem náborového procesu je identifikovat potenciální uchazeče o nabízenou pozici, vést s nimi pohovory a prodat jim příležitost práce pro vás. Nejde o soutěž ve vytrvalosti uchazečů. Žádný proces náboru by neměl trvat déle než tři měsíce.
4. Nábor na základě komunikačních dovedností uchazečů
Většina náborářů se nechá ovlivnit schopností uchazečů komunikovat při pohovoru a osobní chemií, která mezi nimi a uchazeči vzniká. Soustředit by se přitom měli na čtyři základní věci: zkušenosti uchazečů, prokazatelné dovednosti, příklady pracovních úspěchů a odpovědnost.
5. Nedostatečně definované kariérní cesty
Nejlepší talenty si vybírají nové pracovní příležitosti především proto, že v nich vidí možnost kariérního postupu. Chtějí mít možnost rozvíjet své zkušenosti, znalosti a dovednosti. Pokud chcete top talenty, nabídněte jim potenciál růstu kariéry, i když bude záviset na mnoha faktorech.
6. Odmítání spolupráce s externími personálními agenturami
7. Ukončení hledání talentů, jakmile jsou obsazena všechna aktuálně volná místa
8. Tolerování nízké výkonnosti
9. Nedostatek vzdělávání a rozvoje
10. Chybějící systém řízení výkonnosti
-kk-