10 způsobů, jak si nezničit kariéru

V současné době se mnoho zaměstnanců obává propuštění. Situace je horší o to, že řadu faktorů nemohou sami ovlivnit. Přesto existují některé věci, kterým byste se měli vyhnout, chcete-li si dnes udržet svou kariéru.

- Neudržování povědomí o vlastních úspěších. Když se vás nadřízení zeptají, proč by vás neměli propustit, není na místě mlčet. Měli byste být schopni doložit, co jste pro firmu udělali. Navíc se vám to může hodit i do životopisu.

- Neudržování aktuálních dovedností. Udržování a zdokonalování dovedností ukáže zaměstnavateli, že se mu investice do vás vyplatí. Aktuální je to zejména v období hledání možností úspory investic.

- Nepřinášení výsledků. Samotný zdravý rozum vám řekne, že v byznysu je stěžejní odpovědnost. Nedokážete-li přispívat k celkovým hospodářským výsledkům firmy a jste naopak nákladní, mohou se s vámi brzo rozloučit.

- Schopnost neznamená efektivitu. Ti, kteří si myslí, že komunikace prostřednictvím e-mailu je lepší než setkávání tváří v tvář, si neuvědomují důležitost osobních vztahů. Pamatujte si, že v nejisté ekonomice vás udrží nad vodou právě vztahy s lidmi.

- Pocit, že jste nenahraditelní. Na pracovištích dnes není žádný prostor pro „primadony“. Miliony lidí hledají práci a řada z nich vás může nahradit.

- Znalost všech odpovědí. Znalosti znamenají moc. Představa, že víte všechno, vás však může připravit o kariéru. Dávali byste totiž najevo, že nemáte zájem učit se o nových myšlenkách a postupech.

- Obklopování patolízaly. Pokud se budete obklopovat tímto druhem lidí, dáte najevo, že potřebujete zvýšit sebevědomí. Manažeři vás pak mohou snadno nahradit někým, kdo je schopen přijmout a podporovat inteligenci a kreativitu druhých.

- Přivlastňování veškerých zásluh. Zásluhy by měly zůstat u těch, kterým skutečně patří. Dokážete-li přiznat zásluhy druhých, projevíte se jako týmový hráč, klíčový prvek každé pracovní skupiny. Navíc zjistíte, že se vám dostane uznání od kolegů.

- Nezdůrazňování vlastních úspěchů. Nadřízení nemohou vždy sledovat všechny své zaměstnance. Jak by se tedy dozvěděli, jak jste pro firmu přínosní, když jim to neřeknete? Vychloubání je jedna věc. Informování kolegů o vašich úspěších v podobě případových studií a podobných nástrojů, je však věc jiná.

- Ztráta perspektivy. Ti, kteří nedokáží uznávat své nedostatky, jsou propuštění blíže než ostatní.

-kk-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder