20 kroků ke zničení zaměstnavatelské značky - 1. část

Ilustrační snímek

Představte si, že přijdete do nového zaměstnání a nikdo nebude vědět, jak se jmenujete, co tam děláte nebo kde máte stůl. Pak si představte opačnou situaci: noví kolegové vás pozdraví jménem, ukáží vám vaše připravené pracoviště a ještě vás pozvou na společný oběd. Právě takové zdánlivé drobnosti mají zásadní vliv na to, jak zaměstnanci a potažmo i širší veřejnost vnímají zaměstnavatelské značky.

Pokud se chcete přesvědčit, jak je na tom vaše zaměstnavatelská značka, přečtěte si následující příklady chování firem při náboru zaměstnanců, které dobrou pověst spolehlivě ničí. Nedávno je zveřejnil server Recruit Loop.

1. Publikujete nicneříkající pracovní nabídky

Vaše inzeráty vznikají na poslední chvíli, jsou plné překlepů a příliš obecné. Neobsahují bližší informace o příslušné práci ani o způsobu výběru uchazečů.

2. Chováte se diskriminačně

Uchazeči od vás odcházejí s pocitem, že upřednostňujete určité pohlaví, věk, rasu apod. Vy je při tom buď necháte, nebo si to ani neuvědomujete.

3. Proces odpovídání uchazečů na vaše volná místa je příliš komplikovaný

Neuvědomujete si, že čím více kroků nutíte uchazeče udělat, aby vám vůbec mohli odpovědět na inzerát, tím více uchazečů ztratíte.

4. Neříkáte, jak mají uchazeči odpovídat na vaše nabídky

Do inzerátů píšete věty typu: „Pro více informací nás kontaktujte.“ Když vám pak uchazeč zatelefonuje, dozví se, že se musí přihlásit pouze online. V ještě lepším případě se nedozví vůbec nic.

5. Nereagujete na dotazy uchazečů

Pravděpodobně víte, že když se někdo uchází o zaměstnání, očekává zpětnou vazbu ohledně svých možností a probíhajícího procesu. Přesto však uchazeče o ničem neinformujete a pak se divíte, že si najdou práci jinde.

6. Spolupracujete s personálními konzultanty, kteří neznají váš byznys

Outsourcujete nábor, abyste ušetřili. Ve výsledku se však k vám dostávají lidé, kteří brzo sami odcházejí nebo se s nimi musíte rozloučit.

7. Pozvete uchazeče na pohovor a necháte je čekat

Dáváte tím najevo, že k nim nemáte dostatek respektu a je vám jedno, když kvalitní uchazeč odejde ke konkurenci jen proto, že jste nedokázali přijít včas na domluvenou schůzku.

8. Vytváříte neprofesionální první dojem

První, koho u vás uchazeč vidí, je recepční, která si v pracovní době vyřizuje soukromé hovory nebo vypadá naprosto znuděně. Na recepci je viditelný nepořádek a stejně to vypadá i v kanceláři náboráře.

9. Vaše přijímací pohovory nemají žádnou strukturu

S uchazeči komunikujete o tom, co vás zrovna napadne. Matete tím nejen uchazeče, ale i sami sebe, když pak máte porovnat výsledky jednotlivých pohovorů.

10. Využíváte uchazeče k řešení svých problémů

Dáváte uchazečům otázky, jak by řešili konkrétní problémy vaší firmy. Nápady, které získáte, pak použijete, aniž byste jejich autory zaměstnali nebo jim o tom dali alespoň vědět.

Druhou část článku si můžete přečíst zde.

-kk-

Zdroj: RecruitLoop Blog - blog věnovaný recruitmentu na stránkách společnosti RecruitLoop
Zobrazit přehled článků ze zdroje RecruitLoop Blog