1. Nemáte funkční program zaměstnaneckých referencí
48 % náborářů nachází nejlepší zaměstnance díky osobním doporučením. Pokud ještě nemáte program pro doporučování nových zaměstnanců, je nejvyšší čas jej spustit. Pouze mít tento program však nestačí. Je třeba, aby fungoval.
Kde začít? Přečtěte si, proč ve vaší firmě nefunguje doporučování nových zaměstnanců a jak zlepšit váš program zaměstnaneckých referencí.
2. Neinvestujete do rozvoje značky zaměstnavatele
80 % manažerů HR je přesvědčeno, že zaměstnavatelská značka má zásadní vliv na to, zda firma dokáže získat ty nejlepší lidi. Přesto však většina z nich investuje do rozvoje značky zaměstnavatele jen minimum prostředků.
Jak to změnit? Začněte auditem zaměstnavatelské značky. Přečtěte si doporučení ředitele divize Search & Staffing sociální sítě LinkedIn pro region EMEA. Navažte spolupráci s oddělením marketingu.
3. Nemáte jasně danou firemní kulturu
Mezi nejdůležitější informace pro top uchazeče o zaměstnání patří firemní kultura a hodnoty. Potenciální zaměstnanci chtějí znát dlouhodobou vizi firmy a jasně si vás odlišit od konkurentů. Chtějí mít pocit, že jsou součástí něčeho, co firma reprezentuje. Bez jasně definované kultury jim to nedokážete nabídnout. Chtějí také mít možnost dále se rozvíjet a kariérně růst.
Jak to všechno uchopit? Přečtěte si naši sérii článků na téma efektivní řízení společnosti a firemní kultura. Inspirujte se u firem, které již pochopily, že pouze benefity talenty neudrží.
-kk-