Náboráři si většinou uvědomují, jaký potenciál skrývají pasivní uchazeči o práci, často však nevědí, jak s nimi pracovat nebo se vymlouvají, že na to nemají čas. Dnes už je taková výmluva bezpředmětná, protože máme sociální sítě, které jsou pro budování vztahů s talenty, kteří zatím pracují pro někoho jiného, ideálním kanálem. Musíte být pouze vytrvalí, trpěliví a řídit se následujícími šesti pravidly, která zveřejnil server ERE.net.
1. Naučte se uvažovat jako pasivní uchazeči
V první řadě musíte pochopit, jak pasivní uchazeči používají sociální sítě – co je pro ně důležité v pracovním i osobním životě. Začněte průzkumem v rámci interních talent poolů. Na veřejných speciálních šiřte komunikaci o pracovních příležitostech ve vaší firmě a její kultuře prostřednictvím spokojených zaměstnanců, nikoli pouze náborářů.
2. Neobtěžujte přílišným množstvím obsahu
Nikdo nemá rád, když se mu někdo snaží něco prodat. Dávejte si proto pozor, abyste své potenciální zaměstnance nezahlcovali příliš mnoha zprávami. Pasivní uchazeči by se sami měli hlásit do vašich sítí na základě kontaktů od svých známých, kterým věří. Pro vás to znamená šířit širší obsah o firmě, nikoli jen o volných místech, a nechat za sebe mluvit odborníky a důvěryhodné osobnosti.
3. Pozor na zastaralý obsah
Dlouho mlčet také není dobré. Určete si pravidelný harmonogram zveřejňování obsahu o firmě či oblastech její činnosti na sociálních sítích. Velmi dobře funguje strategie sdílení odborných článků a studií, pozvánek na konference, soutěží, výsledků anket a různých zajímavostí z oboru.
4. Nabídněte nový pohled
Vyjadřujte se k aktuálním trendům neotřelým způsobem, jinak než ostatní. Polemizujte s různými názory. Zajistěte, aby si lidé zapamatovali vaši zaměstnavatelskou značku. Více o budování zaměstnavatelské značky se dočtete v tomto předchozím článku.
5. Pracujte s více kanály
Nejznámější sociální média zahrnují Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter a YouTube. Měli byste znát jejich specifika a mít strategii pro každé z nich. Stejně tak byste se však měli učit pracovat s různými typy interaktivního obsahu, jako je video a chat, a různými online nástroji pro nahrávání a stahování dat nebo spolupráci. Zaměřte se také na komunikaci prostřednictvím mobilních zařízení.
-kk-