6 tipů pro efektivní pohovor

Hledání vhodných zaměstnanců není jednoduché. Když firma přijme ty nesprávné, dostává se navíc do koloběhu fluktuace a opakovaných náborových procesů. Nábor správných lidí je klíčovým předpokladem vybudování spolehlivé pracovní síly. Inspirujte se proto šesti doporučeními, jak správně vést pracovní pohovory.

- Ne každý uchazeč bude ten pravý pro vás. Ne každý uchazeč si také bude myslet, že vy jste ta pravá firma pro něho. Proto je důležité představit uchazečům hned v počátku profil firmy. Pomůže jim to lépe se rozhodnout, zda se o místo ucházet – a v případě, že ano, lépe se připravit na pohovor. Měli by být schopni vysvětlit, jak mohou vaší firmě pomoci. Profil firmy by měl být na vašich webových stránkách, ale i dalších stránkách, které používáte pro účely náboru zaměstnanců. V případě nutnosti byste měli mít kopii i v kanceláři.

- Zajistěte vhodné prostředí pro pohovor. V některých případech může stačit vaše kancelář, nemělo by vás však nic rušit. Proto může být vhodnější malá zasedací místnost nebo samostatná kancelář. Uchazeč projevil zájem o práci u vás a vy byste mu proto měli věnovat plnou pozornost. Na pohovor si vyčleňte nejméně jednu hodinu.

- Předem si připravte otázky. Pomůže vám to vést pohovor organizovaně. Snažte se používat otevřené otázky. Vyzvěte uchazeče, aby mluvili o svých zkušenostech a možnostech řešení problémů. Všech uchazečů o jednu pozici se ptejte na totéž. Je to jediný způsob, jak následně porovnat odpovědi.

- Nechte uchazeče mluvit. Vaším úkolem je pokládat otázky, jejichž zodpovězení bude uchazečům určitou dobu trvat. Měli by vám vysvětlit, proč jsou ti praví pro vaši společnost. Pokud budete pohovoru dominovat vy, nakonec zjistíte, že jste se o uchazečích nic nedozvěděli.

- Pokud uchazeč pracoval pro velké množství předchozích zaměstnavatelů, mějte se na pozoru. Uvědomte si, že když nedokázal vydržet u jiných, může to být totéž i ve vašem případě.

- Po skončení pohovoru a odchodu uchazeče si zapište své myšlenky. Po více pohovorech se vám totiž začnou jednotliví lidé plést. Dělat si poznámky již během pohovoru není vhodné, protože to může uchazeče znervóznit. Začnou přemýšlet, co si zapisujete, což pro vás může být kontraproduktivní.

-kk-
Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com