Stejně tak, jako si náboráři stěžují na nevhodné chování uchazečů o zaměstnání, mají i uchazeči oprávněné výtky k chování náborářů a firem, které zastupují. Co tedy nejvíce vadí uchazečům na procesu náboru? Nejčastěji jde o případ, kdy náboráři nereagují na žádost o zaměstnání, a to ani tehdy, pokud uchazeč absolvuje pohovor. Přitom není tak složité poslat uchazeči krátký e-mail nebo dopis se sdělením, že již není ve hře o místo, které jej zajímalo.
Uchazeči o zaměstnání si dále stěžují na formu diskuse o svém případném platovém ohodnocení. Náborář by po uchazeči neměl chtít odpověď na otázku, jaký plat si představuje, pokud sám není ochoten sdělit uchazeči rozsah finančních prostředků, které má firma pro danou pozici připraveny.
Čas je drahý pro obě strany
Firmy by také neměly uchazeče nutit k vyplňování kolonek v dlouhých a časově náročných aplikačních systémech. Mohou tak odradit kvalitní talenty dříve, než se stihnou poznat. Úctu k času uchazeče by měli projevovat i náboráři při pohovorech. Podobně jako si nemůže dovolit přijít o hodinu déle uchazeč, by si to neměl dovolit ani náborář. Jestliže dojde k časovému posunu, uchazeče informujte předem. Platí to i pro případ, kdy se dohodnete na dalším kontaktu do určitého data, které se může změnit, aniž by o tom uchazeč věděl.
Základem úspěšného náborového procesu je respekt. Současná ekonomická situace sice nemusí uchazečům o zaměstnání dávat příliš mnoho na výběr, to však neznamená, že zapomenou, jak jste se k nim při náboru chovali. Jakmile se situace na trhu zlepší, budou si nejkvalitnější uchazeči vybírat zaměstnavatele, kteří se k nim dokáží chovat s respektem.
-kk-