Špatné zkušenosti uchazečů o zaměstnání s pohovory ve vaší společnosti mohou nenapravitelně poškodit vaši zaměstnavatelskou značku. Vedle vytváření přátelské firemní kultury, dobrých pracovních podmínek či příležitostí pro kariérní rozvoj a růst je proto třeba také zaměřit pozornost na proces náboru. Nejčastější chyby v přístupu náborářů k uchazečům zveřejnil server hrreview.co.uk.
1. Nevysvětlují důvody testování
Používáte-li psychometrické testy, osobnostní dotazníky a podobně, uchazeči by měli vědět, jak to souvisí s výkonem dané práce a jak bude společnost zacházet s výstupy.
2. Neposkytují zpětnou vazbu po absolvování testů
Zpětná vazba by neměla být drahým luxusem, ale samozřejmou součástí náborového procesu. Výsledky svých testů by se měl dozvědět každý, kdo o to bude mít zájem.
3. Neoznamují uchazečům, proč neuspěli
Pokud uchazeči neznají důvod svého neúspěchu u pohovoru či v testu, utvoří si vlastní – většinou špatný – názor. Poskytování zpětné vazby ohledně důvodů nepřijetí se vyplatí zejména v firmám v oboru B2C, kde uchazeči mohou s velkou pravděpodobností být i zákazníky.
4. Necentralizují získaná data o ouchazečích
Některé organizace neukládají data získaná v testech vůbec, jiné je necentralizují, což vede k duplikování některých kroků v rámci náboru a odrazuje kvalitní uchazeče.
-kk-