Jste připraveni na situaci, kdy se generální ředitel vaší společnosti nečekaně rozhodne odejít z své funkce? Pokud nemáte fungující plán nástupnictví, který by tuto situaci vyřešil, je třeba, aby se vaši seniorní HR manažeři či manažeři odpovědní za řízení talentů zaměřili na následující kroky:
1. Spolupracujte s nejvyšším vedení firmy na okamžitém zavedení procesu pro zajištění náhrady generálního ředitele a představte detaily tohoto procesu podílníkům. Zajistěte všechny potřební informace pro vedení i zaměstnance, aby mohli pracovat jako za normální situace.
2. Zjistěte, v jaké fázi je ve vaší organizaci plánování nástupnictví a jaké kroky v tomto směru podniklo v poslední době vedení či odcházející ředitel bez vědomí HR.
3. Projděte osobní odpovědnosti s nejvyššími představiteli firmy a ujistěte se, že všichni vědí, za co jsou v současné chvíli v organizaci odpovědní.
4. Varujte odpovědné před unáhleným výběrem nového ředitele. Navrhněte dočasného zástupce a dopřejte si dostatek času pro výběr.
5. Nového generálního ředitele hledejte systematicky. Vcházejte z jasně definovaného procesu hodnocení potenciálu kandidátů včetně behaviorálních aspektů.
6. Počítejte s tím, že ve hře je i politika. Zajistěte však, aby politické zájmy nerozhodly o konečné výběru.
7. Celou situace pečlivě zdokumentujte a udělejte z ní výchozí bod vaší budoucí strategie plánování nástupnictví a rozvoje talentů.
-kk-