Hodnocení firem očima zaměstnanců

Málokdo pošle životopis do společnosti, o které nic neví, nikdy předtím o ní nic neslyšel a nezjistil si základní reference. Pojďme se podívat na faktory, které jsou pro kandidáty nejdůležitější při hledání nového zaměstnání. Ukážeme si hodnocení firem z pohledu zaměstnanců. Současně přidáme i tipy, jak udělat vaši společnost pro kandidáty atraktivní.

Anna Kevorkyan, jenpráce.cz

Hodnocení firem zaměstnanci 

Uchazeč nehledá práci, pokud se nejedná o sezónní, na týdny, ale hledá práci na měsíce či roky. Práci, která je ve vhodné lokalitě vzhledem k bydlišti, pracovní náplň je zajímavá a je výzvou pro další profesní i osobní rozvoj a je adekvátně zaplacená. 

K dalším faktorům, které jsou neméně důležité, si nyní řekneme více. 

Většina uchazečů o práci si vyhledá alespoň základní reference o vaší společnosti, než pošle svůj životopis. Je velice důležité mít vybudovaný silný employer branding.

Reference uchazeči vyhledávají na internetu, a to jak na profesionálních portálech, ale například i na Facebooku. Využívají své kontakty, aby si potvrdili, že firemní kultura popsaná na vašem webu se blíží realitě. Vybudovat kvalitní, stabilní firemní kulturu je běh na dlouhou trať, ale každá investice do zaměstnanců, vyslyšení jejich hlasu a jejich potřeb se mnohonásobně vrátí v podobě nejen nižší fluktuace, ale i pozitivních referencí pro budoucí talenty. Demonstrujte firemní vize, mise a hodnoty, ať uchazeči vidí - ideálně na konkrétních příkladech - co je pro vaši společnost a vaše zaměstnance důležité

Vše mějte na webových stránkách

Dalším zdrojem jsou vaše webové stránky. Jsou přehledné, inovativní, obsahují vše, co uchazeč hledá? Najde zde uchazeč základní informace o společnosti, firemní kultuře, průběhu výběrového řízení, které potřebuje? Uvádějte na svém webu příběhy zaměstnanců, kde oslavujete jejich úspěchy, fotky ze společných akcí, a podobné. Je to důležité nejen pro uchazeče, ale i pro zaměstnance, kteří se svým blízkým budou chtít pochlubit, v jak úžasné firmě, se skvělým kolektivem pracují. 

Získali jste ocenění, například jako zaměstnavatel roku, firma podporující komunity, podporujete diverzitu a inkluzi, chodíte společně darovat krev, přispíváte na charitu a další? Pochlubte se! 

Pro některé kandidáty jsou důležité benefity. Mějte je na webových stránkách srozumitelně vypsané. Máte-li možnost zahraničních stáží, určitě je vypíchněte! Práce z domova, byť částečná, je stále atraktivním benefitem, který by neměl na vašem seznamu chybět. Benefity jsou široké a diskutované téma, proto se jim věnujeme v několika článcích. O těch, které jsou nejžádanější a kuriózní, se dočtete v článku Nejžádanější benefity, kuriozní benefity, daně. Dále jsme pro vás zpracovali přehled benefitů z pohledu personalisty.

Pokud je u vás možnost kariérního rozvoje, uveďte to, demonstrujte svá slova na příběhu zaměstnance, který se u vás ve společnosti posunul na zajímavou roli a splnil si svůj sen.

Zajímejte se o servery s hodnocením firem 

Náš portál Jenfirmy.cz se specializuje na anonymní hodnocení firem od zaměstnanců a poskytuje tak dle mého názoru cenný vhled do skutečného fungování společností. Díky autentickým recenzím od současných i bývalých zaměstnanců můžete získat reálný obraz o pracovním prostředí, firemní kultuře a podmínkách v různých firmách. I když je potřeba brát výsledky s určitou rezervou, jelikož se častěji vyjadřují méně spokojení zaměstnanci, doporučujeme podobně zaměřené portály sledovat a brát v potaz. 

Budete-li mít možnost se k negativním příspěvkům na platformách, kde uživatelé nechávají zpětnou vazbu vyjádřit, určitě to udělejte. Ukážete tím, že se negativní zpětné vazby nebojíte a umíte se jí čelem postavit. Jestli je negativní informace pravdivá, potvrďte to s doplněním, že pracujete na nápravě. Pokud pravdivá není, ozvěte se.

Hodnocení firem očima zaměstnanců na platformě Jenfirmy je samozřejmě subjektivní, ale vybudováním spolupracující, komunikující firemní kultury můžete hodnocení v očích svých zaměstnanců výrazně zlepšit a pozitivně tak ovlivnit svou reputaci na trhu práce.