Článek popisuje zkušenosti jednoho z významných německých finančních ústavů, který se rozhodl v oblasti personalistiky využívat outsourcingu u svých lidí pracujících v USA. Vedla jej k tomu snaha pečovat o svoje pracovníky co nejefektivnějším způsobem. Outsourcingová firma se stará o více než 14000 zaměstnanců banky a 3500 penzistů. Přestože její služby nejsou nejlevnější dostupné, hlavní roli hraje spokojenost zaměstnanců, jež je v tomto případě trvale na vysoké úrovni. Podle zástupců banky neznamená využití služeb jiné firmy jen finanční úspory, ale především efektivitu a spolehlivé služby.
Překvapením pro vedení banky byla i bezproblémová týmová spolupráce, díky níž považuje outsourcingovou firmu za jakési rozšíření vlastní firmy. To se projevilo zejména v období, kdy ústav získal jednu z amerických společností a bylo nutno vyrovnat se s přílivem nových lidí. Outsourcingová společnost dokázala zajistit komunikaci o chystané transakci a její transparentnost vzhledem k zaměstnancům připojované společnosti. Samotné řízení vztahů probíhá prostřednictvím setkání vedení banky a firmy zajišťující personální záležitosti, která probíhají jednou za týden či dva a mají za úkol řešit případné problémy.
Jedním z největších přínosů je skutečnost, že tato specializovaná HR firma je ve svém oboru na špičce technologického vývoje, což například umožnilo vývoj webových služeb pro zaměstnance, jejichž prostřednictvím si každý může vybrat třeba svého praktického lékaře či využít jiných možností (např. v oboru konzultací), které tento systém nabízí. Základními důvody pro využití outsourcingu v personálních záležitostech je vysoká kvalita a dlouhodobý přínos, spíše než jen finanční úspory.