Prosinec má velmi silný potenciál z hlediska náboru zaměstnanců. Tvrdí to alespoň světově uznávaný poradce v oblasti řízení lidských zdrojů a současný profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan. V článku na serveru ere.net shrnul celkem dvacet důvodů, proč by náboráři měli mobilizovat své síly právě v prosinci. My jsme pro vás vybrali ty nejzajímavější:
Můžete dát práci jako dárek
Zaměstnanci, které přijmete přijmete v prosinci a také jejich rodiny si tento váš dárek pod stromeček budou dobře pamatovat.
Potenciální zaměstnanci na vás budou mít více času
Řada kvalitních potenciálních zaměstnanců si bere v prosinci dovolenou ze současné práce nebo bilancuje nad svou dosavadní kariérou, což je pro vás ideální doba, kdy je oslovit.
Manažeři na vás budou mít více času
Manažeři mají v prosinci méně porad, služebních cest a konferencí. Mohou mít tedy více času na procházení životopisů případných nových členů týmů, které jste pro ně připravili.
Před Vánoci se tolerují krátká odskočení z práce
Lidé, kteří doposud pracují někde jinde, ale uvažují o práci u vás, se mohou v prosinci nejsnáze vymluvit ve své stávající kanceláři, že si na chvíli odskočí.
V prosinci vás ohrožuje minimální konkurence
Většina firem již vyčerpala své rozpočty na nábor a začne znovu nabírat až po novém roce. To je vaše šance, jak získat ty nejlepší talenty.
Dobří náboráři mají na konci roku více času
Dokáží využít toho, že se v kanceláři příliš mnoho věcí neděje a je zde méně lidí něž obvykle, k aktivnímu oslovování talnetů, jejichž životopisy již mají delší dobu v databázi.
Potenciální zaměstnanci budou aktivnější na sociálních sítích
Období před Vánoci je také obdobím nákupů a bližších vztahů s rodinou a přáteli, v čemž dnes hrají stěžejní roli i sociální sítě. I to byste měli využít k oslovení s nabídkami pracovních příležitostí.
Lidé více přemýšlejí o penězích
Pokud nabízíte nadstandardní platové podmínky, je právě konec roku ideální příležitostí k oslovení potenciálních zaměstnanců, kteří nejsou zcela spokojeni s výší svého stávajícího platu.
Snadněji se dovoláte
V prosinci je největší pravděpodobnost, že se k potenciálních zaměstnancům, které chcete oslovit, nebudete muset probíjet skrze jejich asistentky či recepční.
Máte příležitost zlepšit se do příštího roku
Prosinec lze využít i k tomu, abyste zvážili váš strategický plán náboru, prošli dosud používaná měřítka a zaměřili se na zdokonalení celého procesu. Můžete se zaměřit například na mobilní platformy nebo sociální sítě.
-kk-