Když firma potřebuje zaplnit neočekávanou mezeru ve vedení nebo nemá dostatek interních zdrojů pro řízení určitého projektu, může být efektivním řešením přijetí interim manažera. Jak ale z takové spolupráce vytěžit maximum? Článek na serveru managementtoday.co.uk shrnul deset rad Jasona Atkinsona, předsedy britské Asociace interim managementu (Interim Management Association).
-
Ujistěte se, že opravdu potřebujete externího manažera (nemáte interní zdroje).
-
Udělejte si jasnou představu o ideálním kandidátovi.
-
Pečlivě volte poskytovatele.
-
Nevybírejte vhodného kandidáta příliš dlouho.
-
Počítejte s tím, že interim manažeři nemají tak silný vztah k firmě. Budou říkat věci tak, jak jsou.
-
Společně se dohodněte na cílech a rozvrhu spolupráce.
-
Interim manažer by se měl seznámit se svou rolí a požadavky klientů během prvních pěti pracovních dnů.
-
Vysvětlete roli interim manažera stálým zaměstnancům.
-
Nevypočítávejte plat interim manažerů na základě poměru roční průměrné mzdy stálých zaměstnanců.
-
Uvědomte si, že interim manažeři nejsou jen možností pro velké firmy.
-kk-