Většina HR oddělení dnes používá elektronické systémy pro sledování uchazečů (ATS), které jim pomáhají se zpracováním životopisů a veškerých dalších údajů o uchazečích o práci. I když však tyto systémy umějí skvěle měřit technické dovednosti nebo vyhledávat podle klíčových slov, už vám neukáží nadšení uchazečů pro vaši firmu a práci v ní. Nedávný článek na serveru Recruiter.com se proto zaměřil na to, jak rozpoznat uchazeče, kteří jsou skutečně zapálení pro vaši značku. Sledujte následující signály:
1. Nepřihlásí se hned poté, co zveřejníte nabídku volného místa
Uchazeči, kteří se přihlásí jako první, bývají totiž ti, kteří oslovují všechny zaměstnavatele ve svém oboru. Ti, kteří se opravdu zajímají o vaši značku, si nejprve najdou co nejvíce informací a případně vás i kontaktují s doplňujícími otázkami.
2. Zašlou vám na míru připravený životopis a původní dopis
Životopisy angažovaných uchazečů začnou přicházet druhý až třetí den po zveřejnění vaší nabídky. Vždy budou doplněny průvodním dopisem a nebude to obecný text plný frází zkopírovaný z internetu, který vám již zaslali jiní uchazeči.
3. Zmiňují se o vašich klíčových hodnotách
Uchazeč, který se zajímá o vaši firmu, si najde její hodnoty a co nejvíce informací o firemní kultuře, aby je mohl zmínit v průvodním dopise jako důvody, proč chce být u vás zaměstnán.
4. Adresují svůj dopis konkrétnímu personalistovi a manažerovi
Zjistí si, který personalista má na starosti nábor na příslušné místo a také, jak se jmenuje manažer, v jehož týmu je toto místo obsazováno. Neposílají zprávy naslepo.
5. Zmiňují se o relevantních lidech z firmy
Zapálený uchazeč si najde kontakty na relevantní pracovníky ve firmě a zmíní se o nich ve svém e-mailu nebo průvodním dopisu.
6. Sledují vás na sociálních sítích
Jsou v kontaktu s vašimi náboráři a manažery na LinkedInu či Twitteru. Zasílají vám odkazy na zajímavé informace, články a zdroje, které jsou pro vás skutečně relevantní.
7. Znáte je z konferencí
Zástupci vaší firmy se s nimi osobně setkali na pracovním veletrhu nebo odborné konferenci. To je jasný signál, že se o vás tito uchazeči zajímají dlouhodobě.
-kk-