V rámci výběrových řízení projdou rukama personalistů spousty zajímavých lidí, kteří se však z nějakého důvodu nehodí na momentálně obsazované pozice. To, že pro někoho není u vás místo dnes, však neznamená, že nebude později. Proto je třeba s těmito uchazeči co nejefektivněji pracovat a vytvářet si zásobárnu talentů, které můžete oslovit v budoucnosti. Jak? Server Recruiter.com radí:
Uchazečům odpovídejte vždy a co nejdříve
Přijetí životopisu potvrzujte do tří dnů a do pěti dnů dávejte uchazečům vědět, zda byl jejich životopis zařazen do užšího výběru nebo odmítnut. Ne vždy je možné tyto termíny dodržet, snažte se jim však maximálně přiblížit.
Budujte databázi talentů s okamžitým potenciálem
Uchovávejte v ní informace o uchazečích, kteří nebyli přijati, ale svými znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi odpovídají příslušným pozicím ve vaší firmě. Lidem z této databáze vysvětlete, že si ukládáte jejich kontakt, abyste je případně mohli oslovit okamžitě, jakmile se naskytne vhodná příležitost.
Budujte databázi talentů s budoucím potenciálem
V této databázi uchovávejte informace o uchazečích, kteří zatím nedosahují potřebné úrovně vámi požadovaných dovedností, mají však silný potenciál dosáhnout na příslušné role za rok či dva nebo se mohou hodit pro méně náročné role, které se objeví v budoucnosti. Až je však budete chtít po několika letech oslovit ověřte si nejprve vývoj jejich kariéry například na LinkedInu.
Spojte se s potenciálními zaměstnanci na sociálních sítích
Domluvte se s uchazeči, kteří dnes u vás neuspějí, že zůstanete v kontaktu prostřednictvím sociálních sítí. Kromě LinkedInu můžete využít například i Twitter.
Vytvořte svou vlastní komunitu talentů
Vyzvěte všechny talenty, které jste zatím nemohli přijmout, k zapojení do společné komunity. Je jen na vás, zda tato komunita bude pouze virtuální nebo se bude scházet i tváří v tvář. Cílem je udržte informovanost pasivních uchazečů o vašich nabídkách.
Nabízejte zpětnou vazbu ohledně rozvojových možností jednotlivých uchazečů
Ne každý uchazeč ocení vaše rady, jak by se měl dále rozvíjet. Ti, kteří ano, však budou podporovat vaši dobrou pověst mezi svými známými.
-kk-