Uchazečů o práci obchodního zástupce je velké množství, jak si tedy firma může být jistá, že přijme toho nejlepšího pro své konkrétní účely? Prvním krokem k úspěchu je hlubší analýza životopisu. Nevšímejte si jen toho, jak uchazeč vypadá či jak se umí prodat. Předem důkladně prozkoumejte životopis a snažte se ověřit co nejvíce faktických informací, které uchazeč o sobě uvádí. Prověřte také, jak se prezentuje na internetu. Například pomocí sociálních sítí můžete odhalit informace, které by s vámi uchazeč u pohovoru nesdílel.
Poslouchejte, na co se ptají
Stejnou pozornost jako svým vlastním otázkám věnujte i otázkám, které budou klást uchazeči. Jejich otázky vám velmi silně naznačí, proč se o práci u vás zajímají a co od ní očekávají.
Vyžadujte specifické reference
Prověření u bývalých zaměstnavatelů či nadřízených je samozřejmostí. Zajímavé však mohou být i reference z organizací či aktivit, kterým se uchazeč věnuje ve svém volném čase.
Zdůrazňujte motivační dopis nebo e-mail
Pokud uchazeč chce pracovat v odvětví obchodu, měl by pro to něco udělat. Minimálně by si měl najít čas na sepsání specifického motivačního dopisu, ve kterém vysvětlí, proč právě on bude přínosem. Jestliže vám zašle obecně známý motivační dopis, který lze najít na internetu, pravděpodobně poslal tentýž i dalším zaměstnavatelům a žádnou snahu ani kreativitu neprojevil.
-kk-