Celé roky se obchodníci učí, že zákazník je pán. Učí se, jak své zákazníky vzdělávat a jak získávat nové. Zde je několik základních charakteristik, které sdílí všichni zákazníci:
- Zákazníci jsou jedineční. Každý, kdo udělá tu chybu, že předpokládá, že budou všichni reagovat na jediný předepsaný prodejní přístup, rychle zjistí, že se mýlí. Je důležité zůstat flexibilní co do přístupu a naučit se prodávat způsobem, jakým chce zákazník kupovat.
- Konkurence je vždy na blízku. Když jste obklopeni kulturou vlastní firmy, symboly a grafikou, vidíte jen věci, které vám vaši firmu připomínají. Co ale vidí běžný člověk, je také přehršel nabídek a firemních upoutávek konkurenčních prodejců. Toto je důležité neopomínat a důrazně odlišit své produkty od konkurenčních.
- I nepopulární aktivity mohou prodat. Autor vzpomíná na specifické lídry, se kterými se setkal a kteří měli výjimečné obchodní výsledky, inspirovali své týmy a přinášeli inovaci. Všichni na něj udělali dojem vůlí udělat pro potěšení zákazníka cokoliv a „snížením se“ ke zdánlivě banálním aktivitám.
- Jděte za svým zákazníkem. Dejte si na čas a pochopte potřeby zákazníka, zvlášť, když je vaším úkolem nacházet talenty, se kterými bude váš klient pracovat a na které bude spoléhat.
- Buďte pozitivní. Určitě znáte pár lidí, kteří mají neustále spoustu energie a zanícení. Skutečně se jim líbí, co dělají a dokáží mít radost z práce, i když se zdá, že se jim zrovna moc nedaří. Zákazníka nezajímá, že jste již volali 20 lidem a všichni vás odmítli.
-av-