Dnešní firmy trpí neustálým přílivem a odlivem zaměstnanců. Na pracovišti se přitom vytváří řada neduhů, které výrazně a hlavně negativně ovlivňují pracovní výsledky. Jde například o sexuální harašení, násilí na pracovišti, mobbing, vzájemné podezřívání či dokonce krádeže mezi zaměstnanci.
Kořeny takových problémů jsou přitom již v samotném přijímacím řízení, tedy ve špatném výběru zaměstnance. Článek nabízí několik užitečných tipů ohledně tohoto problému:
* Ujasněte si potřeby firmy,
* Testujte perspektivní dovednosti zaměstnanců,
* Vyhněte se náboru z nouze,
* Vyhněte se unáhlenému výběru z lenosti,
* Vybírejte podle celého pohovoru, nejen podle prvního dojmu,
* Vybírejte bez předsudků,
* Velmi pečlivě zvažujte přijímání lidí, které vám doporučí zaměstnanci,
* Nepovyšujte slepě lidi z vlastní firmy, dokud nevíte, že se pro novou funkci hodí,
* Důkladně prověřujte profesní minulost uchazečů, a
* Poučujte se z chyb a vylepšujte přijímací řízení.
Zdroj: ZeroRisk-HR - portál americké konzultační společnosti z oblasti HR a managementu