Konec tradičních nabídek práce?

Ilustrační snímek

Online prodejce obuvi, oblečení a módních doplňků Zappos, který zaměstnává přibližně 1500 lidí, je jedním z vůdčích představitelů uplatňování svobody v práci. Nedávno jsme o této společnosti psali v souvislosti s tím, že zrušila tradiční manažery a zavedla nový způsob řízení zvaný holokracie. Nyní oznámila další novinku, a to v oblasti náboru zaměstnanců. A opět to zní radikálně: Zrušili jsme nabídky práce!

Na síti LinkedIn to potvrdila Stacy Donovan Zaparová, která řídí strategii budování zaměstnavatelské značky Zapposu. Zároveň vysvětluje, že smysl kvalitního náboru zaměstnanců vidí v budování vztahů, nikoli ve zveřejňování pracovních nabídek. Zappos proto zřídil novou kariérní stránku, kterou propaguje prostřednictvím sociálních sítí a jejímž cílem je sdílet kulturu firmy, informace o jejích lidech, pracovištích, způsobu práce apod. za účelem získání talentů, kteří by pro ni mohli v budoucnosti pracovat.

Současně s tím vznikl tzv. Zappos Insider program, do něhož se lidé mohou přihlásit, zůstat tak v kontaktu s firmou, komunikovat s jejími lidmi, ukázat své nadšení a dát o sobě vědět jako o potenciálním zaměstnanci. Právě mezi „insidery“ totiž bude firma vybírat adepty na konkrétní volné pozice. Opadne tak povinnost procházet hromady životopisů a odesílat zprávy s odmítnutími. Náboráři se budou moci zaměřit na aktivní získávání talentů do programu, komunikaci s nimi a proaktivní budování talentové komunity.

Co myslíte, může to fungovat?“ ptá se Stacy Donovan Zaparová. Co si myslíte vy?

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse