Lekce od tvůrců Pána prstenů

Schopnost najít rychle jednoho vhodného uchazeče je zlatým grálem náboráře. Ti, kteří to opakovaně dokáží, nebo umí tuto schopnost předat dál, bývají dobře placeni a ceněni. Přestože se jedná o výjimečnou dovednost, existují zásady, díky kterým se jí lze přiblížit.

Autor článku byl na konferenci v Austrálii, kde se seznámil s Mirandou Riversovou, která pracovala v oblasti náboru komparsu pro film Pán prstenů a King Kong. Její zkušenosti zahrnují široké pole problematiky, se kterou se může náborář setkat. Riversová si osvojila vědu i umění náboru, musela v krátké době najít stovky lidí, kteří by byli ochotni a schopni proměnit se v hobity, elfy a skřety v zemi, kde jsou jen asi 4 miliony obyvatel. K tomu je třeba přičíst nutné fyzické předpoklady, dlouhou pracovní dobu, často nepříznivé podmínky a nízké platové ohodnocení. Riversová vše zvládla a její principy lze aplikovat na všechny oblasti náboru.

Definujte požadavky a práci

Určení kompetencí, dovedností a postoje ideálního uchazeče je první úkol, kterým by se měl náborář zaobírat. Většina pracuje jen s několika vstupními požadavky, které jsou zřídka prověřeny náborovým manažerem. Správné by na tomto místě bylo vynutit diskuzi a získat plán či mapu, která napomůže určit kritéria, podle kterých lze nejrychleji najít vhodného člověka.

Jděte tam, kde jsou „vaši“ lidé

Riversová plánovala velmi pečlivě, kde rozhodí sítě. Identifikovala města, kde žijí vhodné typy lidí. Většina jejích rekrutů byla z řad pasivních uchazečů. Pořádala proto pracovní trhy, podávala inzeráty do novin a oslovovala specifické skupiny.

Využívejte vhodné nástroje a technologii

Riversová si uvědomovala, že na Novém Zélandu většina lidí nehledá práci a už vůbec ne přes internet. Nábor vyžadoval osobní přístup a networking formou „šeptandy“.

Použití vhodných technik je pro úspěch náboru velmi důležité. Pro řadu pozic může skvěle fungovat internet, jinde poslouží lépe letáky, inzerce v tisku a jiné. Řada náborářů v poslední době využívá převážně internet a telefon, což je podle autora článku velká chyba.

Experimentujte

Riversová se nebála experimentovat a zkoušet nové přístupy. Některé lidi dokázala pomocí vhodného maskování využívat pro další postavy a následně je také „prodala“ štábu. Neustále vymýšlela nové způsoby, jak najít více lidí, jak získat zpátky bývalý kompars, nebo využít jednu osobu pro více rolí.

-av-
Article source ERE.net - Recruiting Intelligence. Recruiting Community.
Read more articles from ERE.net