Informoval o tom server fastcompany.com. Ředitel produktového managementu ve společnosti LinkedIn Hari Srinivasan mu potvrdil, že poradenství by rádo poskytovalo 89 % uživatelů sítě, kteří zastávají role seniorních lídrů. Naopak uživatelé, kteří na síti LinkedIn hledají rady, se nejčastěji zajímají o možnosti, jak dále rozvíjet svou kariéru.
Okamžité doporučení vhodných osob
Nová služba virtuálního mentoringu na síti LinkedIn bude nejprve zpřístupněna malé skupině uživatelů. Pro všechny uživatele má být dostupná na konci léta. Uživatelé ji budou moci využívat zdarma. Fungovat má jednoduše.
Uživatelé se nejprve přihlásí pomocí tlačítka „Your dashboard“ na svém profilu. Tím se dostanou do sekce „Career advice hub“, kde se zaregistrují jako mentor nebo zájemce o mentorování. Pak uvedou bližší informace o sobě a svých požadavcích. Budou si také moci vybrat, zda mají zájem o mentoring v oblasti podnikání, hledání práce či rozvoje kariéry.
Propojovací algoritmus sítě LinkedIn jim ihned po vyplnění potřebných údajů zašle doporučení na uživatele, kteří by jim mohl nejlépe pomoci. Když si uživatel vybere někoho konkrétního, ihned se mu odešle zpráva s žádostí daného uživatele o navázání spojení za účelem mentoringu.
Pokud se obě strany dohodnou na spolupráci, mohou spolu být nadále v kontaktu prostřednictvím sítě LinkedIn nebo jakýmkoli jiným způsobem, který si zvolí.
Kvalita rady je důležitější než rychlost
Algoritmus schopný využít odborných znalostí více než 500 milionů uživatelů sítě vypadá na první pohled jako úžasná příležitost, píše fastcompany.com. Samotní představitelé LinkedInu nicméně přiznávají, že jsou zde určitá úskalí.
Mentoring například často selhává na tom, že lidé neumějí vyjádřit své potřeby nebo od mentorů požadují příliš. LinkedIn se proto snaží propojovat uživatele tak, aby vždy měli něco společného. Připravuje také písemná doporučení pro uživatele, jak co nejefektivněji dávat rady a žádat o ně.
Podle slov Suzi Owensové z oddělení spotřebitelských produktů a komunikace společnosti LinkedIn nejde o snahu přijít s alternativou, která nahradí dlouhodobé mentorování.
Nová služba má sloužit především k odpovědím na rychlé otázky typu, který způsob řešení určité situace je lepší. Uživatelé by však neměli očekávat okamžité odpovědi, protože mentoři nebudou mít čas ihned odpovídat. Na druhou strnu však mohou očekávat skutečně odborné rady, na které se vyplatí chvíli si počkat.
-kk-