První dojem je první dojem. Stejně tak jako získáváme první dojem z lidí, na nás působí i nová prostředí – například nové pracoviště. Když tedy firma přijímá nové zaměstnance, měla by jim zajistit co nejpříjemnější vstup do svých řad. Čemu se při nástupu nováčků za každou cenu vyhnout přehledně popsal server hrtools.com:
Nevšímavost
Vedoucí pracovníci by měli nového zaměstnance vždy vřele přivítat bez ohledu na své vytížení.
Upřednostňování vlastní důležitosti
Vy jste šéf, první setkání setkání s novým zaměstnancem by však nemělo být o vás, ale o něm.
Předpoklady
Nepředpokládejte automaticky znalosti a dovednosti nováčků. Buďte připraveni odpovídat na všechny otázky, řídit a sledovat jejich pokrok.
Lhostejnost k novým myšlenkám
Ve své činnosti jste pravděpodobně úspěšní, to však neznamená, že není prostor pro zlepšení. Nepřehlížejte nápady nováčků je proto, že „jste to vždycky dělali takto“.
Hromada papírů
Na úplném začátku se soustřeďte na osobní interakce, nikoli čtení manuálů. Písemné materiály předpokládejte nováčkům k průběžnému studování.
-kk-