Rok 2004 byl skvělý pro nábor online. Zlepšilo se využívání online nástrojů prověřování a hodnocení uchazečů i další věci. Tento trend bude s největší pravděpodobností pokračovat i v příštím roce. Vítězi se v roce 2005 stanou ti prodejci, kteří budou schopni nabídnout nástroje podporující tyto praktiky:
- Bourání bariér mezi hlavními kroky přijímacího procesu – v současnosti je tento proces ještě rozškatulkován a jednotlivé součásti nejsou integrované.
- Pohyb pryč od „testově centrické“ mentality – testování sice může být, pokud je prováděno správně, vysoce efektivní, ale může skončit i nešikovně. Odlišit nejlepší pracovníky od ostatních vyžaduje celý soubor nástrojů.
- Schopnost poskytnout solidní podklady pro pochopení výkonnosti – to si žádá systém, který by uživatelům umožnil ověřit a zdokumentovat důležité složky úspěšné pracovní výkonnosti.
- Schopnost pomoci podnikům měřit úspěch versus klíčové obchodní výsledky.
- Schopnost spojit výsledky hodnocení s ostatními klíčovými prvky přijímacího procesu.
Zatímco prodejci představují jednu stranu rovnice, na druhé straně stojí podniky, které také mají příslušný soubor nejlepších praktik, na které by se měli v roce 2005 zaměřit. Mezi ně patří:
- Pokračování v integraci přijímacího procesu. Prověřování i branding se musí stát nedílnými součástmi přijímacího procesu, které přímo ovlivní kvalitu přijímacích rozhodnutí.
- Požadovat více od svých testovacích systémů.
- Definovat klíčové výsledky. Pro úspěšný nábor je zapotřebí dokumentovat, co hledáte, a pak zpětně ověřovat, zda jste vytvořili proces, který to umožní najít.
- Synchronizovat jednotlivé prvky přijímacího procesu s obchodními výsledky. Musíte pochopit, jaký vliv má přijímací proces na konečný zisk.
- Experimentovat s hodnocením. Vědecky podložené prediktivní nástroje vám mohou ušetřit miliony.
-ba-
Article source ERE.net - Recruiting Intelligence. Recruiting Community.