Potenciální zaměstnanec vás během jednoho roku bude obvykle stát jako nové auto, když sečtete jeho mzdu a benefity. Nákup auta je velký výdaj – proto nové auto vždy bereme na zkušební jízdu. A podobně můžete zlepšit i úspěchy vašeho náboru, tvrdí web smartblogs.com.
Identifikujte kritické schopnosti nutné pro danou pozici
Musíte se rozhodnout nebo zjistiti, jaké jsou klíčové ukazatele výkonnosti pro obsazovanou roli. Co bude na této pozici odlišovat úspěšné lidi od neúspěšných? Udělejte si seznam, zkontrolujte jej se svým týmem a všichni se shodněte na tom, jakou osobu hledáte.
Aby nový kolega dobře zapadl
Problémy s někým, kdo nezapadne, jsou spíše problémem stylu než technických znalostí. Je to o tom, jak se dotyční kolegové i nový kolega chovají a o jejich postojích. Existují nástroje, které sestavují profily a umožní důkladně odkrýt, co je pro danou pozici důležité. Také vám mohou pomoci porovnat profily jednotlivých kandidátů se stylem, který v práci upřednostňujete.
Zkušební jízda: Vytvořte situace simulující reálnou práci
Sledujte, jak kandidáti přistupují ke svým úkolům. Musíte poznat, jak řeší problémy, ještě předtím, než je najmete. Pokud jde o záležitosti, které jsou neveřejné, měli byste připravit assessment centrum nebo testovací sestavu úkolů. Může to být na hodinu, ale také na celý půlden. Stejně se vám to vyplatí.
S kandidáty projděte úvod, kde jim vysvětlíte, o co jde. Manažeři často přehlížejí jasné náznaky, že to nebude fungovat, protože se sami před sebou snaží ospravedlnit své rozhodnutí pro daného kandidáta. Potřebují si myslet, že vybrali správně. To je kognitivní disonance jako vyšitá.
Sestavte „návod k použití“ každého kandidáta
Co potřebují, aby práci vykonali co nejefektivněji? Co potřebují, aby odvedli nejlepší výkony? Budou dobře doplňovat zbytek týmu? Před finálním rozhodnutím musíte zhodnotit všechny tyto faktory.
-jk-