Sociální sítě výrazně změnily komunikaci nejen z pohledu jednotlivců, ale i firem. Vstoupily do celé řady firemních procesů včetně vyhledávání a náboru nových zaměstnanců. Náborářům nabízejí mnohem jednodušší hledání talentů, pokud se s nimi naučí dobře pracovat. Server theundercoverrecruiter.com sestavil přehled způsobů, jak sociální sítě jednou pro vždy změnily nábor a radí, jak v éře sociálních technologií zaujmout pozornost těch správných kandidátů na vaše volné pozice.
Stručně a jasně
Sociální sítě, na něž navíc uživatelé stále častěji přistupují z mobilních zařízení, razí jasný trend krátkých zpráv v jednoduchém přehledu pod sebou. To platí i pro pracovní nabídky. Dlouhé texty nikoho na první pohled nezaujmou. Zkuste psát své nabídky ve stylu Twitteru – maximálně 140 znaků plus odkaz na více informací.
Optimalizace pro mobily
Ať už jsou informace o vašich pracovních nabídkách umístěny kdekoli, musejí být čitelné na mobilních telefonech a tabletech. Bez optimalizace pro mobilní zařízení se již neobejdete.
Okamžitá komunikace
Díky sociálním technologiím můžete začít komunikovat s uchazeči již od momentu, kdy vám odešlou zprávu se zájmem o vámi nabízené místo. Uživatelé sociálních sítí předpokládají, že je budete kontaktovat obratem. Pokud se neozvete, velmi rychle ztrácejí zájem.
Snadnější přístup k informacím
Na sociálních sítích najdete potenciální zaměstnance z celého světa. K tomu máte k dispozici doporučení od dalších lidí a celou řadu pracovních i soukromých informací navázaných na konkrétní osoby a jejich kontakty. Stačí kliknout myší a v řádu minut najdete mnohem více informací než kdy dříve.
Více než životopis
Na profesních sociálních sítích zjistíte o potenciálních zaměstnancích více než z tradičního jednostránkového životopisu. Často je zde mnohem ucelenější prezentace daného člověka včetně konkrétních ukázek práce. Snadněji pak posoudíte nejen jeho znalosti a zkušenosti, ale také to, zda zapadne do vaší firemní kultury.
Více dat
Sociální nástroje určené pro nábor shromažďují velké množství dat, navíc v reálném čase. Tato data vám umožní porovnávat vaše postupy se standardem ve vašem odvětví a nacházet, kde je prostor pro zlepšení vaší náborové strategie. Ať už používáte jakoukoli technologii, snažte se maximálně využít všech jejích analytických nástrojů.
Značka zaměstnavatele
Stejně jako to děláte vy si i dnešní uchazeči o zaměstnání běžně vyhledávají na internetu informace o vás. S tím roste potřeba rozvoje zaměstnavatelské značky v online prostředí včetně sociálních sítí. Jak se taková značka vytváří a jak ji posílit čtěte zde. Tipy pro prezentaci firmy na sociální síti LinkedIn pak najdete zde.
-kk-