V marketingu vzniklo nové odvětví, které by nemělo uniknout pozornosti nejen marketérů, ale i náborářů. Je to marketing zaměřený na sociální média. Server Recruiting Trends shrnul čtyři základní techniky, které by si měl nábor osvojit, aby dokázal lépe využít sociální média.
1. Zajistěte si souhlas příjemců svých reklamních sdělení
Ti nejlepší potenciální zaměstnanci pro vaši firmu pravděpodobně nebudou aktivně hledat práci. Jak tedy od nich získat souhlas, abyste jim mohli zasílat zprávy o možnostech kariéry ve vaší firmě? Nabídněte jim zajímavé informace z vašeho oboru nebo tipy, jak řídit kariéru. Nebudujte jen talentovou komunitu zaměřenou na vaši firmu, zaměřte se na širší oblast kariéry.
2. Naučte se angažovat členy své komunity
Pracujte se sociálními sítěmi kreativně – pořádejte soutěže, sdílejte zábavný obsah, ptejte se na názory. Sestavte si redakční plán a alespoň jednou měsíčně aktualizujte obsah všech sociálních kanálů, které používáte ke komunikaci s potenciálními zaměstnanci. Na Twitteru například platí pravidlo 80-10-10 (80 procent zábavných a zajímavých informací, 10 % informací o vaší firmě, 10 % nabídek práce).
3. Najděte problémy své komunity
Lidé si vás budou více všímat, když dokážete pojmenovat jejich frustrace. Sepište si proto všechny problémy, jimž podle vás momentálně čelí ideální kandidát na pozici, kterou obsazujete. Pište o těchto problémech ve svých článcích a nabízejte rady, jak je zvládnout. Hledejte cesty, jak je zakomponovat i přímo do popisů nabízených pozic.
4. Vzbuzujte zvědavost
Členové vaší komunity by se měli těšit, co pro ně připravíte. Začít tedy můžete příspěvky s názvem „Vše, co potřebujete vědět o práci...“ nebo „Jak se u nás pracuje“. Pracujte také s otázkami. Ptejte se například na zajímavosti z vaší firmy. Např. „Kdo byl první ředitel v naší firmě, který...?“ Další užitečná technika je mluvit k osobám, které se nehodí pro práci u vás, např. „Nehlaste se o tuto práci, pokud jste sami se sebou spokojeni a nezajímají vás moderní technologie.“
-kk-