V současných slábnoucích ekonomických podmínkách můžeme sledovat, jak se firmy na Západě zbavují nevýkonných pracovníků a investují více času do náborového procesu, aby se vyvarovaly starých chyb při přijímání zaměstnanců. Článek shrnuje několik tipů pro správný nábor v obtížných časech.
- Vyhněte se přijímání nezaměstnaných uchazečů. Uvědomte si, že ve špatných časech firmy propouštějí špatné zaměstnance. Nejlepší uchazeči jsou proto ti, kteří jsou zaměstnaní.
- Zacházejte s uchazeči jako s klienty. Necháte uchazeče sedět dvě hodiny ve vaší kanceláři, než se s nimi sejdete? Někteří manažeři dokonce na naplánované pohovory zapomínají. Zamyslete se, jaký to dělá dojem.
- Prodávejte firmu, i když uchazeče nepřijmete. Nábor je také marketing a uchazeči si na jeho základě dělají představu o firmě. S tou se pak svěřují svým známým. Mějte to na paměti, protože jejich známí mohou být vaši klienti či potenciální zaměstnanci.
- Kontrolujte reference. Promluvit si s minulými nadřízenými, kolegy a klienty uchazečů je velmi důležité. Pomůže vám to udělat informované rozhodnutí.
- Vraťte se k uchazečům, když se rozhodnete o přijetí. Seznamte se svým rozhodnutím i uchazeče, kteří nebyli přijati. Mohou se k vám pak vrátit v budoucnosti, což by jinak neudělali. Zachovají si k vám respekt.
-kk-