Co se týká cizích jazyků, nejsou na tom obyvatelé Británie zrovna nejlépe. Pětašedesát procent jich hovoří pouze anglicky a ani zbytek nemá nijak skvělé jazykové znalosti. Situace mezi IT pracovníky je podobná. Zaměstnanci si sice nemyslí, že by to bezprostředně snižovalo jejich šanci na úspěch v kariéře, ale většina jich má za to, že znalost cizího jazyka by je mohla před ostatními upřednostnit. Jazykové znalosti se stávají důležitým faktorem při přijímání zaměstnanců.
Znalost cizích jazyků není důležitá jen k dorozumění, ale pomáhá také vytvářet lepší dojem při jednání se zahraničními obchodními partnery, napomáhá jejich větší otevřenosti a přátelskému postoji. Užitečné jsou i při vytváření dobrých vztahů k zaměstnancům v mezinárodních společnostech. Podle personálních agentur jsou nejžádanějším jazyky francouzština, němčina, holandština a italština.
Výhodnější je samozřejmě schopnost komunikace v cizím jazyce na pokročilé úrovni. Při práci na mezinárodních projektech je však pro IT pracovníky kromě znalosti jazyka důležité seznámit se s kulturou, zvyky a prostředím dané oblasti a pochopit lokální specifika a problematiku daného systému.
**Datum vydání: V/2002**
Article source HR-free - americký portál zaměřený na lidské zdroje a management