Vytváření efektivních e-mailů je při hledání práce velmi důležité a zároveň i jednoduché, řada uchazečů o zaměstnání však stále dělá základní chyby. Vhodné je proto pokusit se o vcítění do role osoby, která bude e-maily číst a posuzovat. Proč by měla váš e-mail číst? Jak na něj bude reagovat? Článek nabízí několik užitečných rad:
- Vyvarujte se rozesílání masových e-mailů. Daleko vhodnější je zvolit osobní přístup ke každému z potenciálních zaměstnavatelů. U každé nabídky je například možné zvýraznit jiné přednosti.
- Řiďte se pravidly, která udává popis zvoleného pracovního místa. Přeje-li si například zaměstnavatel, abyste do řádku s předmětem zprávy uvedli identifikační číslo konkrétní pracovní nabídky, udělejte to. V opačném případě budete automaticky působit jako neschopní, případně líní přečíst si instrukce.
- Nehledejte zaměstnání, nacházíte-li se právě v současné práci. Současný zaměstnavatel vaše e-maily jinému snadněji odhalí a bude je chápat jako ohrožení bezpečnosti firmy.
- Věnujte zvláštní pozornost předmětu zprávy. Ten by měl být krátký (maximálně čtyři až šest slov), ale informativní. Vyhnout se je třeba předmětům, díky nimž by mohl antispamový software předem automaticky odstranit celou zprávu („Přijměte toho nejlepšího!“ „Toto je váš šťastný den!“)
- Položku „komu“ vyplňujte až na závěr, budete-li si jisti, že již nechcete ve zprávě provádět změny. Nedopatřením byste totiž v opačném případě mohli e-mail odeslat v nehotové podobě.
Nakonec je vždy třeba zvážit odeslání klasického dopisu. Pokud známe jméno konkrétního náboráře, ideální je zaslat mu vytištěný životopis a ostatní informace kromě elektronické podoby i takto. Snížíme tím riziko, že náš jakkoli výborný e-mail uvízne v přeplněné firemní schránce bez povšimnutí.
**Datum vydání:** X/2003
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii