Obrovský rozvoj internetových stránek zaměřených na nábor zaměstnanců pomohl vytvořit generaci zájemců, kteří s nabízenou prací jen flirtují a postrádají větší loajalitu k zaměstnavatelům, jakmile se jim naskytne jiná možnost rozvoje kariéry. Ukázal to alespoň výzkum personální společnosti Adecco mezi tisícovkou zaměstnanců z Velké Británie. Většina z nich totiž i přesto, že je zaměstnaná, stále hledá nové možnosti u jiných firem. Šest z deseti respondentů je díky používání internetu prakticky neustále „na lovu“.
Britští zaměstnanci ukázali, že vědí, co hledají v případné nové práci a aktivně se snaží najít firmu, která jim to poskytne. Větší finanční ohodnocení pro ně ale není prioritou. Zajímá je především zajímavá a podnětná práce a přátelské a příjemné prostředí. Pouze čtvrtina dotázaných příjemné prostředí již našla.
„Internet vytvořil novou generaci obchodníků s kariérou,“ říká Steven Kirkpatrick, ředitel společnosti Adecco. V minulosti byli podle něho lidé při hledání práce zdrženlivější, zatímco dnes jsou proaktivní. Aby si firmy udržely trvalejší zájem zaměstnanců, měly by hlavně dodržovat co slibují v pracovních nabídkách, zajisti příjemné prostředí a stabilitu práce. V opačném případě jim proměnlivý pracovní trh přinese problémy s fluktuací.
-kk-