Klíčové výstupy průzkumu:
- 53 % firem hodnotí design svých kariérních stránek jako průměrný či zastaralý
- 36 % firem nemá na kariérních stránkách funkční filtrování
- 57 % firem nemá automatizovaný proces práce s kandidáty, propojení s ATS/HRIS
- 84 % firem zatím nevyužívá potenciál AI na svých kariérních stránkách
- 60 % firem plánuje upgrade kariérních stránek letos a příští rok
Hlavní závěr průzkumu
77 % firem by mělo kariérní stránku upgradovat, protože ji hodnotí buď jako nefunkční nebo neatraktivní.
Tedy jen 23 % firem se domnívá, že má funkční a atraktivní kariérní stránky a mají tedy vyšší počet relevantních kandidátů než konkurence.
Detailnější výsledky výzkumu s doporučeními najdete ZDE
Co se dozvíte dále z výsledků průzkumu:
-
jak firmy kariérní stránky vyvíjí
-
jaká je míra provozu kariérních stránek na vlastní a cizí doméně
-
v jakém stavu jsou jednotlivé funkce kariérních stránek firem
-
kolik firem měří návštěvnost kariérních stránek
-
jaká je úroveň využívání videí v kariérních stránkách
Celkově lze hodnotit, že většina firem má problematické kariérní stránky, jak v designu tak i v základních funkcích jako je filtrování a zasílání CV kandidátů přes webové rozhraní do ATS.
Z toho plyne, že nízkou kvalitou kariérních stránek si firmy snižují efektivitu náboru a zároveň negativně ovlivňují dobré vnímání firmy, jak z pohledu zaměstnavatele tak i firmy jako takové.
Děkujeme všem 177 firmám za účast v průzkumu.
Věříme, že závěry a doporučení z výzkumu budou přínosem i pro vaši HR praxi.
Za organizátory průzkumu
Petr Otáhal, Prezident Svazu personalistů ČR
Milan Mahovský, CEO dream.jobs