Pouze čtvrtina českých a slovenských firem hodnotí své kariérní stránky jako atraktivní a funkční

Průzkumu o kariérních stránkách se zúčastnilo 177 firem z ČR a SR během letních měsíců letošního roku. Organizoval jej Svaz personalistů, Deloitte, dream.jobs a mediálně tuto aktivitu podpořil i náš web HR News.

Výzkum o kariérních stránkách

Klíčové výstupy průzkumu:

  • 53 % firem hodnotí design svých kariérních stránek jako průměrný či zastaralý
  • 36 % firem nemá na kariérních stránkách funkční filtrování
  • 57 % firem nemá automatizovaný proces práce s kandidáty, propojení s ATS/HRIS
  • 84 % firem zatím nevyužívá potenciál AI na svých kariérních stránkách
  • 60 % firem plánuje upgrade kariérních stránek letos a příští rok

Hlavní závěr průzkumu

77 % firem by mělo kariérní stránku upgradovat, protože ji hodnotí buď jako nefunkční nebo neatraktivní.

Tedy jen 23 % firem se domnívá, že má funkční a atraktivní kariérní stránky a mají tedy vyšší počet relevantních kandidátů než konkurence.

Detailnější výsledky výzkumu s doporučeními najdete ZDE

Co se dozvíte dále z výsledků průzkumu:

  • jak firmy kariérní stránky vyvíjí

  • jaká je míra provozu kariérních stránek na vlastní a cizí doméně

  • v jakém stavu jsou jednotlivé funkce kariérních stránek firem

  • kolik firem měří návštěvnost kariérních stránek

  • jaká je úroveň využívání videí v kariérních stránkách

Celkově lze hodnotit, že většina firem má problematické kariérní stránky, jak v designu tak i v základních funkcích jako je filtrování a zasílání CV kandidátů přes webové rozhraní do ATS.

Z toho plyne, že nízkou kvalitou kariérních stránek si firmy snižují efektivitu náboru a zároveň negativně ovlivňují dobré vnímání firmy, jak z pohledu zaměstnavatele tak i firmy jako takové.

Děkujeme všem 177 firmám za účast v průzkumu.

Věříme, že závěry a doporučení z  výzkumu budou přínosem i pro vaši HR praxi.

Za organizátory průzkumu

 

Petr Otáhal, Prezident Svazu personalistů ČR
Milan Mahovský, CEO dream.jobs