Hledáte marketingového specialistu, který by se měl ve vaší organizaci věnovat především digitálnímu a online marketingu. Jak poznat toho pravého? Hodně vám napoví odpovědi uchazečů o toto místo na následující otázky, které personalistům doporučuje server imediaconnection.com.
„Jaké procento kreativní práce vašeho týmu bylo určeno pro online propagaci?“
Tato otázka vám pomůže jasně vidět, do jaké míry se uchazeč skutečně zabýval digitálním marketingem. Zejména ve velkých organizacích se běžně pracuje ve specializovaných týmech a vy byste si měli být jisti, na co se váš uchazeč specializoval.
“Popište nám plně integrovanou kampaň, kterou jste připravili.“
Díky této otázce poznáte, zda před vámi sedí uchazeč, který umí popsat celý životní cyklus reklamní kampaně od úvodního branistormingu po vyčíslení návratnosti investic. Měl by být schopen popsat jak celkovou marketingovou strategii, tak jednotlivé detaily. Ptejte se, co bylo na kampani nejobtížnější z hlediska jejích online aspektů.
„Popište nám role a odpovědnosti jednotlivých členů vašeho týmu, kteří měli na starosti digitální marketing.“
Odhalíte, zda váš uchazeč rozumí široké škále úkolů, které souvisejí s přípravou digitální kampaně. I když osobně nevykonával všechny tyto role, měl by je znát. Měl by vědět, co všechno je zapotřebí k tomu, aby kampaň byla úspěšná.
„Popište nám vaši zkušenost se členem týmu, který nebyl úspěšný při realizaci digitálních kampaní.“
Zde se dozvíte více o úrovni analytického uvažování uchazeče. Uvidíte, zda umí jasně popsat, co bylo špatně a poučit se z chyb. Schopnost mluvit o neúspěších je minimálně tak důležitá jako schopnost popisovat své úspěchy.
„Jaké zdroje vám pomáhají udržet krok s aktuálními trendy v digitálním marketingu?“
Hledáte odborníka, který ví, kde najít informace o nejnovějších trendech a dokáže je přinést do vašeho týmu. Měl by to být někdo, kdo má nadšení pro tuto práci a chce se v tomto oboru dále rozvíjet.
-kk-