Bude se váš potenciální šéf rozhodovat, zda vás přijme, podle vašeho on-line profilu? Tato pravděpodobnost je stále vyšší. Podle nedávného výzkumu serveru CareerBuilder již sociální weby při náboru používá nebo plánuje používat 27 % britských zaměstnavatelů. O tom, že daného uchazeče nepřijmou, se rozhodují zejména podle následujících informací z on-line profilů:
- špatné komunikační dovednosti,
- uveřejňování provokativních či nevhodných fotografií a informací,
- uveřejňování informací o pití alkoholu nebo užívání drog,
- pomlouvání bývalých zaměstnavatelů nebo kolegů,
- sdílení důvěrných informací o bývalých zaměstnavatelích,
- lhaní o kvalifikaci,
- diskriminační poznámky ve vztahu k rase, pohlaví, náboženství apod.,
- neprofesionální přezdívky,
- spojitost s kriminálním chováním.
K přijetí naopak pomohou on-line profily s následujícími informacemi:
- informace o kvalifikaci pro danou práci,
- dobré komunikační dovednosti,
- schopnost začlenění do firemní kultury,
- profesionální image stránek,
- dobré reference od jiných uživatelů,
- široká škála zájmů,
- ocenění a uznání,
- kreativní profil.
Jak se tedy co nejlépe prezentovat na sociálních webech?
- Ukliďte si profil. Ujistěte se, že odstraníte obrázky, texty či odkazy, které by mohly vyslat špatný signál potenciálním zaměstnavatelům.
- Pravidelně aktualizujte. Uvádějte konkrétní úspěchy v práci i mino ni.
- Sledujte komentáře. Jestliže nedokážete kontrolovat, co o vás ostatní říkají na vašich stránkách, začnete používat nástroje pro blokování nevhodných příspěvků.
- Pečlivě si vybírejte členství ve skupinách. I když se vám členství ve skupině s veselým či hloupým názvem může zdát neškodné, nebude dělat dobrý dojem na náborové manažery. Také si pečlivě vybírejte, koho označíte za „přátele“.
- Buďte neveřejní. Zvažte změnu svého profilu na soukromý, k němuž budou mít přístup pouze vybraní přátelé.-kk-