Využívání moderních technologií v náboru se přesouvá od zveřejňování inzerátů na webových stránkách k systémům pro sledování uchazečů, vyhledávačům a sociálním sítím. Chris Gould ze společnosti Aon Hewitt proto uveřejnil na serveru Talent Management článek s názvem „Čas přehodnotit nábor“. Popisuje v něm pět možností, jak inovovat náborový proces od sourcingu po onboarding.
1. Inovujte model dodávkového řetězce talentů
Vsaďte na specializaci rolí náborářů v rámci jednotlivých fází náboru zaměstnanců. Tím, že každou fázi povede odborník, dosáhnete vyšší produktivity celého procesu.
2. Na internetu se zaměřte na SEO
Posilte viditelnost vašich pracovních nabídek na internetu pomocí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Přivádějte zájemce na své stránky díky klíčovým slovům a relevantním informacím a pracujte na tom, jak s nimi nadále udržet kontakt.
3. Zapojte mobilní zařízení
Mobilní zařízení jsou dnes běžnou součástí životního stylu, a proto také ideální příležitostí, jak udržovat kontakt s talenty. Vaše stránky s nabídkou pracovních pozic by proto měly být optimalizovány pro mobilní zařízení a umožňovat zájemcům přímé odpovědi na inzeráty prostřednictvím mobilů.
4. Pracovní výkonnost testujte pomocí assessmentů
Zapojte interaktivitu pomocí simulací a realistických ukázek práce. Využijte prvků hry. Nebojte se avatarů, audia a videa za účelem podpory realističnosti situací.
5. Přehodnoťte tradiční měřítka
Jsou tradiční měřítka jako náklady na obsazení jednoho pracovního místa nebo čas potřebný k obsazení místa, skutečně vypovídající? Jaký mají vliv na příjmy firmy a angažovanost zaměstnanců? Ať si vyberete jakékoli měřítko, měli byste měřit vliv náboru na byznys, který podporujete.
-kk-