Člověk, který hledá nové zaměstnání, si musí sám sebe představit jako výrobek, který se musí prodat. Musí dokázat, že právě on je tím pravým pro firmu. Má k tomu ideální příležitost – při přijímacím pohovoru.
Většina náborových pracovníků se dříve nebo později zeptá: „Proč si myslíte, že bychom vás měli přijmout?“ Odpověď „Protože tu práci chci a potřebuji“ je chybná. Správná odpověď by měla zdůraznit, že uchazeč je vhodným kandidátem pro danou pracovní pozici.
Potenciální zaměstnavatel totiž chce vědět, jaký by mohl mít uchazeč pro firmu přínos. Je tedy třeba udělat shrnout všechny relevantní schopnosti a charakterové vlastnosti, které by odpovídaly tomu, co zaměstnavatel hledá. Poté je třeba je vhodně prezentovat, nejlépe v souvislosti s nabízenou pracovní pozicí. Člověk by měl také zdůraznit to, v čem je výjimečný a v čem se liší od ostatních.
**Datum vydání:** II/2002
Article source Monster.com - a global online employment portal