Všichni z vlastní zkušenosti víme, jak důležité jsou první týdny a měsíce v nové práci. Každý personalista by se proto měl ptát, jakou zkušenost mají noví zaměstnanci v jeho firmě. Pokud ještě nemáte formální program onboardingu, je nejvyšší čas jej zavést. Vaši manažeři potřebují brožury, videa a další materiály, které budou moci předat novým členům svých týmů. Nováčci tak získají přehled o tom, co mají zvládnout v prvních měsících a manažeři o své roli v tomto procesu.
Praktické tipy pro zavádění procesu onboardingu publikoval server talentmgt.com.
Sestavte časový rozvrh
Připravte pro nováčky rozvrh klíčových cílů, které mají splnit po nástupu do firmy. Důležité jsou jasně dané termíny.
Zapojte představitele vedení
Získejte seniorní manažery, kteří se budou účastnit tréninků a dalších setkání s novými zaměstnanci. Dáte tak najevo, že firma bere zapojování nováčků vážně.
Jmenujte mentory
Sestavte formální plán pro spolupráci zkušených zaměstnanců a nováčků na principu mentoringu. Soustřeďte se na to, aby mentoři měli nejen ty správné znalosti a dovednosti, ale také čas a zájem věnovat se nováčkům.
Sbírejte zpětnou vazbu
Neukončujte onboarding bez toho, abyste požádali nováčky o zpětnou vazbu. Ptejte se, co pro ně bylo při zapojování do firmy nejužitečnější a co jim případně chybělo.
-kk-