Tento fakt svádí k tomu, že recruitment specialisté sklouzávají k tomu, že nakonec používají pouze LinkedIn a tím omezují svoji konkurenční výhodu v boji o kandidáty.
Na kterých dalších sociálních sítích můžeme kandidáty vyhledávat?
Prakticky na všech, které vás napadnou - Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Vkontakte, Clubhouse, Twitch a další. Každý nabízí jinou skupinu kandidátů a jiné vyhledávací možnosti.
Facebook například nabízí vyhledávač lidí, který je ovšem po technických úpravách způsobených aférami zneužívání osobních dat Cambridge Analytica velmi krkolomný. Můžete zadávat město jako lokalitu, školu a také pozici nebo společnost, který však musí být k vybrání v našeptávači.
Do horního vyhledávacího políčka navíc musíte něco zadat, takže abyste prošli všechny možnosti, musíte zadat písmeno a, poté b, c a takhle projít celou abecedu.
Jiný způsob vyhledávání je přes tzv. x-ray search. To znamená využití vyhledávačů jako Google, Bing nebo Yandex k prohledání dané sociální sítě. V případě Facebooku je to možnost značně výhodná a řeší všechny nedostatky nativního vyhledávače.
Pokud bychom například hledali Software Testery v Praze, vypadal by jeden z příkazů, které bychom na tuto pozici použili, takto:
U TikToku můžete kandidáty vyhledávat nativně i bez přihlášení.
Samozřejmě je zde problém s lokalitou, pro kterou na TikToku a také např. na Instagramu není standardizované pole.
Kandidáty můžeme vyhledávat i z dalších zdrojů, které nejsou přímo sociálními sítěmi jako např. Telegram, GitHub, StackOverflow, Behance. Také pak přes Google image search, behaviorální vyhledávání, CV search a další vertikály vyhledávání v kyber prostoru.
Pokud vás k tomuto tématu zajímá více informací, stáhněte si záznam kurzu Techniky recruitmentu na Facebooku, Instagramu a TikToku.