Sociální média se velmi rychle stávají běžnou součástí náboru. Největší zkušenosti s tímto komunikačním kanálem však mají marketéři, a proto bychom se měli inspirovat právě u nich. Praktická doporučení, jak využít zkušenosti marketérů při náboru prostřednictvím sociálních sítí, přinesl server recruitingtrends.com.
1. Získejte souhlas se zasíláním vašich zpráv
Využijte stejný princip, jako když na vašem webu nabízíte například poukazy na slevu těm, kteří se na vašich stránkách zaregistrují a dají vám k dispozici svou e-mailovou adresu. Návštěvníkům vaší stránky na sociálních sítích vždy nabízejte možnost, aby se zdarma přihlásili do vašeho mailing listu nebo do vaší talentové komunity. Kromě samotné komunity nabízejte také různá praktická doporučení, jak řídit kariéru. Pravidelně rozesílejte newsletter s novinkami.
2. Budujte svou komunitu
Samotné zveřejňování volných pracovních pozic na sociálních sítích nestačí. Dobrý marketér umí zapojit svou cílovou skupinu do aktivní komunikace. Pořádejte soutěže, sdílejte veselá videa, ptejte se na různé otázky... Vytvořte si kalendář, do něhož si naplánujete pravidelnou aktualizaci vašich příspěvků na sociálních sítích.
3. Nabízejte řešení jejich problémů
Sepište si seznam problémů, kterým musí v současné době čelit vaši ideální potenciální zaměstnanci. Návrhy na řešení těchto problémů pak pravidelně předkládejte ve svých příspěvcích na sociálních sítích. Snažte se je také zakomponovat přímo do nabídek volných pracovních míst.
4. Podporujte zvědavost
Zvědavost je silná emoce, která bude přivádět potenciální zaměstnance stále zpět k vám. Vytvářejte proto na sociálních sítích popisy volných pracovních pozic, jejichž součástí bude bližší popis na vašich webových stránkách. Vymýšlejte otázky, pro které budou zájemci muset hledat odpovědi v historii vaší firmy. Zkuste vzbudit zvědavost tím, že specifikujete, kdo by se neměl hlásit, např: „Nehlaste se na tuto pozici, pokud jste spokojení tam, kde jste, a nemáte nadšení pro...“.
-kk-