Nesnášíte přijímací pohovory, protože nevíte, na co se uchazečů zeptat? Jste unavení ze zaměstnávání lidí, kteří nejsou nejvhodnější pro svou práci? Chtěli byste nové zaměstnance, kteří budou svou práci zvládat? Uvědomte si, že špatné rozhodnutí o přijetí nového zaměstnance vás může stát až trojnásobek jeho ročního platu.
Náklady na nového zaměstnance zahrnují zejména potřebný čas na zaškolení, roční mzdu, bonusy a benefity, režijní náklady na jeho působení v kanceláři a také čas dalších zaměstnanců, kteří jej budou školit, řídit a komunikovat s ním. Navíc je tu i cena v podobě ztraceného prodeje, nespokojených zákazníků a dodavatelů, poškozeného zboží či reputace, vašeho času a demotivace ostatních zaměstnanců. To je příliš velká cena za špatný nábor.
Článek proto přináší několik rychlých a jednoduchých kroků, které snižují riziko náboru špatných zaměstnanců a pomohou vám najít správné členy do vašeho týmu.
- Nejprve se ujistěte, že víte, koho pro svůj byznys potřebujete. Ujasněte si dovednosti a vlastnosti, které hledáte. Uvědomte si, co dělá vaše zaměstnance úspěšnými a vycházejte z tohoto modelu.
- Ujistěte se, že máte dostatek času pro náborový proces. Často jsme příliš zaneprázdnění a snažíme se přijmout nového zaměstnance co nejrychleji, což nemusí být nejlepší řešení.
- Ujistěte se, že novému zaměstnanci vytvoříte profesionální a pozitivní zkušenost. Zahrnuje to rychlou odpověď na žádost o místo a pravidelné informování o stavu jejich žádosti.
- Kontrolujte reference. I když se vám uchazeč líbí, prověřte jeho reference. Měli byste si být jistí, že vám říká pravdu a než se rozhodnete, budete mít všechny důležité informace.
- Je-li to vhodné, testujte uchazeče. Možná budete chtít prověřit jejich technické dovednosti nebo osobnostní profil. Čím více informací budete mít, tím lépe se můžete rozhodovat.
- Snadnou cestou ke snížení rizika je strukturovaný proces náboru. Pomůže vám objektivně porovnat uchazeče, získat všechny potřebné informace a potvrdit si vaše rozhodnutí.
-kk-