Zmapování situace se zhostila společnost Recruitment Academy, která se již 3 roky snaží kultivovat obor personalistiky, pomocí zprávy HR Intelligence Report 2017.
Průzkum představuje zajímavá data, která mohou zcela změnit pohled na tuto profesní sociální síť. Zaměřil se na uživatele LinkedIn, kteří uvádějí za svou aktuální lokalitu Českou republiku – takových bylo v lednu 2017 téměř 1,2 milionu.
S tímto číslem tedy může bez obav konkurovat počtu uživatelů aplikace Instagram, kde oficiální data uvádějí počet uživatelů jako necelý jeden milion.
Recruitment Academy však šla mnohem dál – uživatele rozdělila do několika skupin dle oboru jejich povolání a zaměřila se na to, z jakých společnosti a univerzit tito uživatelé pocházejí.
Kdo jsou Češi na síti LinkedIn?
Kdo by čekal, že nejvíce uživatelů najdeme v oboru IT, ten by se pletl.
Nejpočetnější kategorií reportu s více než 135 tisíci uživateli je obor služeb, do kterého se zařadily podobory jako například personalistika, právo, lékařské služby, pohostinství nebo vzdělávání.
Druhou nejpočetnější skupinou jsou uživatelé, kteří svou profesi zařadili do oborů průmyslových (automotive, stavebnictví a další).
Každá kategorie navíc obsahuje i několik nejčastějších pracovních pozic s údaji, kolik uživatelů tuto činnost vykonává, v jaké společnosti a kterou vysokou školu vystudovali.
Ve výpisu se tak objevují očekávání lídři trhu, ale i firmy, které svým růstem jen potvrzují svou důležitost.
Pro mnohé může být překvapením také to, že mezi TOP 10 společnostmi v části reportu věnující se IT nepatři jen firmy z tohoto oboru, ale i z oblastí jako bankovnictví nebo telekomunikace.
Zajímavým zjištěním je i skladba univerzit, které report spolu se společnostmi mapuje. Mezi TOP 5 školami se napříč celým reportem ani jednou neobjeví žádná z českých soukromých vysokých škol.
Svůj prim na poli vzdělávání však potvrzuje ČVUT v Praze, VŠE v Praze, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita v Brně a VUT v Brně.