Většina zaměstnavatelů uznává, že se mezi jejich pracovníky skrývají velmi talentovaní jedinci, obvykle však ve firmách neexistuje žádný systém, který by pomohl tyto zaměstnance identifikovat a jejich schopnosti rozvíjet. Některé společnosti jsou špatně řízené, jejich zaměstnanci jsou nuceni dělat práce, které je zdržují a které nemají v popisu práce, navíc zde selhávají pokusy o jakoukoli komunikaci.
Většina zaměstnavatelů správně neodhadne schopnosti svých zaměstnanců a přijde-li vlna propouštění, často se stává, že ti talentovaní odchází a na jejich místo se dostanou méně kvalitní lidé. S ověřováním znalostí a schopností před propuštěním si nikdo hlavu neláme. Pozornosti se dostává pouze pracovníkům ve vedoucích funkcích.
Existují však i výjimky – když společnost T-Mobile změnila firemní image, vytvořila také ucelený program, který problematiku talentů a jejich rozvoje řeší. Vedoucí pracovníci se zaměstnanci často hovořili o tom, jaké jsou jejich plány do budoucna a snažili se je procesem rebrandingu bez úhony provést. Podobnou strategii zvolila i Sony Europe, která se zaměřila především na absolventy VŠ.
Zdroj: The Guardian - portál britského deníku The Guardian