Povýšení není samozřejmost. Zvláště nyní, v době, kdy se struktura organizace výrazně zploštila, si musí zaměstnanec sám prošlapávat cestičku kariéry. Povýšení navíc vůbec nemusí být cesta vzhůru – někdy je třeba udělat krok stranou (např. nechat se přeřadit do jiného oddělení), aby se pak mohl člověk posunout na žebříčku vzhůru.
Článek přináší 10 rad, kterými by se měl člověk řídit, pokud chce dosáhnout určité změny v kariéře. Zde jsou ty nejdůležitější:
* Nechte si poradit od zkušenějších. Je dobré vytvořit si blízký vztah s někým výše postaveným a získat všechny informace, které potřebuje k dalšímu rozvoji.
* Skromnost je sice pěkná věc, ale povýšení nám nepřinese. Je třeba nadřízené pravidelně informovat o tom, jaké pokroky děláme v přiděleném projektu.
* Stále se učte. Získávejte nové vědomosti a zkušenosti v oborech, které jsou pro firmu klíčové.
* Buďte aktivní. Účastněte se dobrovolných projektů a projevujte zájem o přidělenou práci.
* Za všech okolností jednejte profesionálně. Sem patří mimo jiné i slušné a přiměřené oblékání, pozitivní uvažování a dochvilnost.
* Buďte „týmovým hráčem“. Snažte se podílet na práci týmu a vhodně komunikovat s kolegy.
* Sami aktivně hledejte příležitosti. Určitě se ve vaší práci najdou oblasti, které jste zanedbali. Pokud objevíte možnost pracovat v jiné pozici, ucházejte se o ni.
**Datum vydání:** IV/2002
Article source Fabjob.com - americký server pro uchazeče o zaměstnání