Výstupní pohovor není ztráta času

Výstupní pohovory pomáhají lépe pochopit zaměstnance i chod firmy. Přispívají ke snížení fluktuace zaměstnanců a odhalování nefunkčních procesů. Přesto stále existují zaměstnavatelé, kteří  výstupní pohovory podceňují nebo dokonce považují za zbytečné. Výstupní pohovory mohou být efektivní, pokud k nim budete přistupovat s následujícími cíli:

Snižování fluktuace

Při výstupním pohovoru se můžete dozvědět o zásadních problémech ve vašem pracovním prostředí a odstranit je dříve, než napáchají větší škody.

Zákonná odpovědnost

Od odcházejících zaměstnanců se můžete dozvědět informace, které vyžadují okamžitou reakci, zejména pokud se tím zaměstnavatel dostává do riskantní pozice. Jakákoli obvinění či náznaky nezákonného chování je třeba vyšetřit dříve než při pravidelném hodnocení zaměstnanců.

Vedení směrem vpřed

Výstupní pohovory nepřinášejí jen negativní zjištění. Jistě vás bude zajímat, co vaši vedoucí pracovníci dělají dobře. Můžete pak lépe komunikovat se zaměstnanci dlouho před tím, než se rozhodnou od vás odejít.  

Využití informací

Jestliže již do výstupních pohovorů investujete svůj čas a další zdroje, měli byste také dále pracovat se zjištěnými skutečnostmi. Buďte připraveni sdílet je s nejvyšším vedením a upravovat podle nich své postupy.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools