Výstupní pohovory pomáhají lépe pochopit zaměstnance i chod firmy. Přispívají ke snížení fluktuace zaměstnanců a odhalování nefunkčních procesů. Přesto stále existují zaměstnavatelé, kteří výstupní pohovory podceňují nebo dokonce považují za zbytečné. Výstupní pohovory mohou být efektivní, pokud k nim budete přistupovat s následujícími cíli:
Snižování fluktuace
Při výstupním pohovoru se můžete dozvědět o zásadních problémech ve vašem pracovním prostředí a odstranit je dříve, než napáchají větší škody.
Zákonná odpovědnost
Od odcházejících zaměstnanců se můžete dozvědět informace, které vyžadují okamžitou reakci, zejména pokud se tím zaměstnavatel dostává do riskantní pozice. Jakákoli obvinění či náznaky nezákonného chování je třeba vyšetřit dříve než při pravidelném hodnocení zaměstnanců.
Vedení směrem vpřed
Výstupní pohovory nepřinášejí jen negativní zjištění. Jistě vás bude zajímat, co vaši vedoucí pracovníci dělají dobře. Můžete pak lépe komunikovat se zaměstnanci dlouho před tím, než se rozhodnou od vás odejít.
Využití informací
Jestliže již do výstupních pohovorů investujete svůj čas a další zdroje, měli byste také dále pracovat se zjištěnými skutečnostmi. Buďte připraveni sdílet je s nejvyšším vedením a upravovat podle nich své postupy.
-kk-