Jednou z možností, jak může firemní webový portál pomoci při náboru a výběru nových pracovních sil, je koordinace a sjednocení celého procesu – to může jak zvýšit efektivitu náboru, tak přinést určité finanční i časové úspory. Pro úspěšné zvládnutí úkolu je však třeba zvážit několik zavedení několika vylepšení vašich stránek. Jedním z nich je funkce příbuzná s „poslat článek kolegovi, kamarádovi…“ – připojení odkazu: „poslat informaci příteli“ k nabídce pracovního místa může mít překvapivý účinek. Specializované kariérní weby nyní začínají tuto funkci přidávat do svých stránek automaticky.
Upravte vaše stránky tak, aby bylo možno nabídky a životopisy zasílat elektronicky – usnadní to zpracování informací o uchazečích. Dejte na výběr, zda chtějí informace zaslat klasickým způsobem, nebo po internetu. On-line nábor umožní i snazší předběžný výběr kandidátů – spolu s životopisem mohou vyplnit formulář s otázkami předběžně ukazujícími, zda jsou pro dané místo vhodní. Informace o kandidátech je nutno koordinovat pomocí vhodné databáze, která umožní udržet přehled a případnou pozdější aktualizaci údajů.
Zdroj: HR-free - americký portál zaměřený na lidské zdroje a management