Malé a střední firmy v USA používají k hledání nových zaměstnanců nejčastěji Internet. Potvrdila to alespoň více než polovina ze 408 náborových manažerů, které oslovila organizace Inavero Institute for Service Research. Do internetových stránek specializovaných na nábor zaměstnanců a dalších méně tradičních médií putuje stále větší část jejich rozpočtů.
On-line nábor představuje také nejlevnější náborový nástroj. Firmy stojí průměrně 291 dolarů na přijatého zaměstnance. Tradiční média, jako jsou noviny, televize nebo rozhlas stojí o 500 procent více. V novinách, zejména místních, se hledají hlavně uchazeči o dělnická zaměstnání s příjmem do 30 000 dolarů ročně. Profesionálové, kteří vyžadují vyšší platy, se nejčastěji hledají pomocí referencí a internetových služeb.
I přes rostoucí oblibu méně tradičních náborových metod však zůstávají nejdůvěryhodnější náborovou technikou reference. Díky nim firmy získávají nejkvalitnější zaměstnance. Touto cestou se obsazuje téměř 46 procent kancelářských pozic.
-kk-