Nejvyšší vedení firem často hodnotí talent management ve svých organizacích nedostatečně a ukazuje na oddělení HR jako na viníka. Je však vina skutečně na straně HR? Pokud je tak důležité zaměstnávat ty nejlepší lidi, proč se o tom nemluví na každém zasedání nejvyšších představitelů firem? Tyto otázky si položil americký odborník na nábor top talentů Lou Adler v zajímavém článku s názvem Why HR Gets an “F” in Talent, and How to Get an “A”, který publikoval na sociální síti LinkedIn. Shrnul následujících deset předpokladů úspěšného náboru talentů.
-
Potřebujete jasnou strategii náboru talentů, kterou budou znát a podporovat všechny úrovně firmy.
-
Hodnoťte manažery podle toho, jak prostřednictvím výběru nových členů dokáží zlepšovat kvalitu svých týmů.
-
Nenechávejte rozhodování o výběru talentů jen na manažerech, kteří se rozhodují na základě svých krátkodobých potřeb.
-
Oddělujte proces náboru talentů v situaci, kdy je na trhu přebytek talentů a kdy naopak nedostatek.
-
Plánujte své personální potřeby s minimálním předstihem tří měsíců.
-
Měřte především kvalitu náboru, nikoli schopnost náborářů přijmout někoho rychle a levně.
-
Ujistěte se, že na pozicích lídrů odpovědných za řízení talentů nemáte lidi, kteří se neustále na něco vymlouvají (na manažery, odměny, informační systémy apod.).
-
Ujistěte se, že náborový proces ve vaší firmě je kontinuální proces vzájemně propojených činností začínající hledání talentů a končící řízením výkonnosti.
-
Hledejte nejlepší talenty na trhu, nikoli nejlepší uchazeče mezi těmi, kteří se vám sami ozvou.
-
Vytvářejte popisy pracovních pozic tak, aby jasně ukazovaly, že nabízíte možnosti rozvoje kariéry, nikoli stejně nudnou práci jako každý jiný.
-kk-