Když se zaměstnanec nudí nebo ztratil zájem o svou činnost, některé úkoly a projekty mohou být pro něho utrpením. Jeho pocit často vede k odkládání úkolů a následně k pocitu viny. Článek uvádí několik praktických tipů, jak se takových situací vyvarovat a nesklouzávat k odkládání povinností.
- Každý den dobíjejte energii. Zajistěte si dostatek spánku a odpočinku, aby vám zůstala energie na plnění povinností.
- Spolupracujte s kolegy. Odkládat plnění úkolů je složitější, jestliže je zainteresováno více osob.
- Odměňte se. Ke zdárnému konci dospějete pravděpodobněji, bude-li vás tam čekat dobrá večeře nebo nové CD.
- Dělejte věci postupně. Rozdělte si větší úkoly na menší části, aby vás nezahltily.
- Poslouchejte hudbu. Pusťte si nějakou veselou a pozitivní muziku, která vám dodá energii.
- Nebojte se dělat dvě věci najednou. Prokládejte monotónní úkoly zábavnějšími činnostmi.
- Delegujte. Pokud musíte odkládat důležitější úkoly například kvůli papírování, delegujte tuto činnost někomu jinému.
- Vymezte si priority. Možná odkládáte řešení některých problémů, protože se zabýváte méně významnými.
- Seznamte se s konečným výsledkem. Určete si, co významného bude pro vás dokončení úkolu znamenat.
- Jednejte rychle. Příliš dlouho nepřemýšlejte a začněte jednat.
-kk-
Article source ezinearticles.com - newsletter articles from various fields